Szkoła Podstawowa nr 1
w Mierzęcicach

PODSUMOWANIE OBCHODÓW MIĘDZYNARODOWEGO DNIA TOLERANCJI

11  Międzynarodowy Dzień Tolerancji jest obchodzony 16 listopada. Z tej okazji uczniowie klas młodszych poznali piosenkę p. t.  „Tolerancja” Małej Orkiestry Dni Naszych. Nauczyciele przeprowadzili w klasach różne zajęcia na ten temat.

  Oprócz tego w naszej szkole odbyła się akcja poszukiwań tolerancji wokół nas. Przez ponad dwa tygodnie przedstawiciele klas IV – VIII prowadzili „dzienniczek poszukiwań tolerancji”, w którym zapisywano wszystkie sytuacje związane z tematem tolerancji. Wszystkie klasy zaangażowały się w tę inicjatywę. A oto przykłady pożądanych zachowań jakie uczniowie zauważyli i zanotowali w swoich klasowych dzienniczkach:

  • „Pomagamy sobie podczas lekcji i przerw”.
  • „Na lekcji historii zauważyliśmy, że kiedyś było mniej tolerancji.”
  • „Do naszej klasy przyszedł nowy uczeń i powitaliśmy go bardzo miło.”
  • „Na języku polskim czytaliśmy wiersz Tadeusza Różewicza p. t. Przepaść
    i rozmawialiśmy o tolerancji w stosunku do innych osób. Szukaliśmy synonimów i antonimów do słowa tolerancja. Mówiliśmy, czym charakteryzuje się osoba tolerancyjna.”
  • „Na języku polskim czytaliśmy utwór Juliusza Słowackiego p.t. W pamiętniku Zofii Bobrówny. Mówiliśmy o emigracji i ludziach, którzy tak jak kiedyś Juliusz Słowacki, muszą opuścić swój kraj. Rozmawialiśmy o uczuciach takich osób i jak należy je traktować.”
  • „Na godzinie wychowawczej mieliśmy zajęcia p.t. Każdy inny, wszyscy równi.”
  • „Gdy na informatyce ktoś ma problem, chętnie sobie pomagamy.”
  • „Na religii rozmawialiśmy z księdzem o różnych wiarach i o tym, że trzeba być tolerancyjnym wobec innych religii.”
  • „Zawsze w trudnych chwilach nawzajem się wspieramy, próbujemy pomóc wyjaśnić sprawę.”
  • „Słuchaliśmy wybranych przez nas piosenek, każdy ma inne gusty muzyczne, ale każdy tolerował wybraną muzykę.”
  • „Na godzinie wychowawczej robiliśmy plakaty na temat tolerancji.”
  • „Koleżanki pomogły mi, gdy nie wiedziałam, w której sali mam lekcje.”
  • „Odmieniliśmy słowo tolerancja przez przypadki.”
  • „Jeden z uczniów stresował się przy tablicy. Po skończonej odpowiedzi zaczęliśmy bić mu brawo.”
  • „Pan Marek jest nauczycielem z wielką tolerancją dla uczniów.”
  • „Poznaliśmy słowo tolerancja w języku angielskim.”
  • „Na historii dowiedzieliśmy się, że w XVI i XVII wieku ziemie Rzeczypospolitej były jedynymi, gdzie nie toczono wojen religijnych.”
  • „Na muzyce rozmawialiśmy o różnych gatunkach muzycznych i o tym, że każdemu może się podobać coś innego.”

  Podsumowując możemy stwierdzić, że uczniowie naszej szkoły dobrze znają i rozumieją znaczenie tolerancji w naszym codziennym życiu. Emotikon buzka

 

 

* * * * * *