Szkoła Podstawowa nr 1
w Mierzęcicach

Wycieczka klasy 5b do Ustronia

20240604 101202  Dnia 4 czerwca, wczesnym rankiem, jeszcze przed świtem, klasa 5b wraz z wychowawcą i dwoma nauczycielami naszej szkoły wyruszyła na długo wyczekiwaną wycieczkę do Ustronia. Mimo wczesnej godziny, wszyscy uczniowie byli pełni entuzjazmu i z niecierpliwością czekali na nadchodzące przygody. Po szybkiej zbiórce na dworcu kolejowym, zajęliśmy miejsca w pociągu i ruszyliśmy w podróż.

Po dotarciu na miejsce, przywitał nas deszcz i niesprzyjająca pogoda, co jednak nie zniechęciło nas do realizacji zaplanowanych atrakcji. Naszym pierwszym celem była Czantoria – jedno z najbardziej znanych wzniesień w Beskidzie Śląskim. Pomimo deszczu, zdecydowaliśmy się wjechać na górę kolejką linową. Widok z kolejki,  mimo chmur i mgły, był niezwykle malowniczy, a wrażenia z jazdy na długo pozostaną w naszej pamięci.

Po zdobyciu szczytu Czantorii, udaliśmy się na spacer po Ustroniu, który jest znanym uzdrowiskiem. Pomimo kapryśnej pogody, spacer wśród zieleni i pięknych budynków uzdrowiskowych okazał się bardzo przyjemny. Mieliśmy okazję zobaczyć liczne sanatoria i ośrodki wypoczynkowe, a także skosztować wód mineralnych z lokalnych źródeł.

Zaraz po spacerze, przyszła pora na obiad. Wszyscy udaliśmy się do jednej z lokalnych pizzerii, gdzie mogliśmy się ogrzać i posilić pyszną pizzą. Atmosfera była wspaniała – wspólnie dzieliliśmy się wrażeniami z porannej przygody, a śmiech i rozmowy nie ustawały ani na chwilę.

Na zakończenie wycieczki, mieliśmy czas na zakupy pamiątek. Sklepy w Ustroniu oferują szeroki wybór lokalnych wyrobów, od tradycyjnych oscypków po rękodzieło. Każdy znalazł coś dla siebie, a torby szybko zapełniły się upominkami dla rodzin i przyjaciół.

Mimo deszczu i kapryśnej pogody, dobry nastrój towarzyszył nam przez cały dzień. Wycieczka do Ustronia była niezwykle udana – pełna wrażeń, śmiechu i wspólnie spędzonego czasu. To z pewnością jedno z tych doświadczeń, które pozostanie w naszej pamięci na długo. Już nie możemy się doczekać kolejnego wyjazdu!