Szkoła Podstawowa nr 1
w Mierzęcicach

Rok szkolny 2024/2025

  W naszej szkole działa Samorząd Uczniowski, który tworzą wszyscy uczniowie. Samorząd Uczniowski realizuje wiele istotnych zadań oraz organizuje ciekawe imprezy szkolne. Chętnie włącza się w akcje charytatywne. Na bieżąco odpowiada na prośby o pomoc. Rokrocznie wspiera akcję na rzecz rodzinnych domów dziecka "Góra grosza" czy schroniska dla zwierząt. Przeprowadza liczne konkursy, które wzbogacają życie szkoły. Organizuje również dyskoteki szkolne, na których świetnie bawią się nasi uczniowie.


 

SKŁAD  SAMORZĄDU  UCZNIOWSKIEGO

1. Lena Kubik - przewodnicząca
2. Monika Pasamonik - z-ca przewodniczącej
3. Maciej Nowak - członek
4. Magdalena Szydło - członek 

OPIEKUNOWIE  SAMORZĄDU  UCZNIOWSKIEGO

 

Uczniowie również wybrali opiekunów Samorządu Uczniowskiego. Najwięcej głosów otrzymali:

1. Marek Zawadzki
2. ks. Tomasz Piotrowicz
3. Marta Maklakiewicz
4. Anna Baprowska

 Regulamin Samorządu Uczniowskiego 

Postanowienia ogólne

§ 1

  

  1. Samorząd Uczniowski Szkoły Podstawowej nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Mierzęcicach zwany także Samorządem Szkolnym działa na podstawie:
  • art.55 ustawy o systemie oświaty z dnia 1991 r. /Dz.U. z 1991 r. Nr 95, poz. 425/
  • Karty nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. art. 6a ust.5.  
  • Statutu Szkoły Podstawowej nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Mierzęcicach  
  1. Samorząd Szkolny stanowią wszyscy uczniowie szkoły.  
  2. Terenem działania jest Szkoła Podstawowa nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Mierzęcicach  
  3. Samorząd reprezentuje interesy uczniów wobec dyrekcji, nauczycieli, rodziców oraz administracji oświatowej.  
  4. Samorząd jest organizacją demokratyczną. Uczniowie sami wybierają swoich przedstawicieli do Rady Samorządu Szkolnego, aby uczestniczyć w tworzeniu i realizacji programu pracy samorządu.  
  5. Zadania Rady Samorządu Uczniowskiego zostały określone w Statucie Szkoły. 

 

Rada  Samorządu Szkolnego

§ 2

 

  1. Rada Samorządu Szkolnego powoływana jest na roczną kadencję. 
  2. W skład Rady Samorządu Szkolnego wchodzą: 
  • przewodniczący  
  • zastępca przewodniczącego  
  • skarbnik   
  • sekretarz  

  Do Rady Samorządu Uczniowskiego może zostać powołanych więcej niż 4 uczniów, wynikać to będzie z uzyskanej liczby punktów. Pozostali uczniowie pełnią funkcję członków Rady Samorządu Uczniowskiego.    

  1. Rada Samorządu Szkolnego wnioskuje i opiniuje w tych sprawach, które dotyczą realizacji podstawowych praw ucznia.  
  2. Na wniosek dyrektora szkoły Rada Samorządu opiniuje pracę nauczyciela.  
  3. Rada Samorządu Szkolnego kieruje bieżącą pracą samorządu uczniowskiego.  
  4. Rada Samorządu Szkolnego reprezentuje Samorząd Szkolny.  
  5. Rada Samorządu Szkolnego dba o dobre imię i honor szkoły, kultywuje i wzbogaca jej tradycje.    

 

Wybory do Rady Samorządu Szkolnego

§ 3

  

  1. Nie później niż do 30 września każdego roku szkolnego wybiera się co najmniej dwóch Opiekunów oraz Radę Samorządu Szkolnego tj. przewodniczącego i jego zastępcę oraz sekretarza i skarbnika samorządu.  
  2. Rady Samorządów Klasowych po wcześniejszych konsultacjach ze swoimi klasami na godzinach wychowawczych zgłaszają opiekunom samorządu nie więcej niż dwie kandydatury z każdej klasy do Rady Samorządu Uczniowskiego. Wyznaczeni uczniowie mogą przygotować kampanię (krótką prezentację) promującą ich wizerunek jako właściwego kandydata do Samorządu Szkolnego. W przypadku nauczania zdalnego dopuszcza się zmianę zasady wybierania kandydatów.   
  3. Na zebraniu Rad Samorządów Klasowych następuje weryfikacja zgłoszonych kandydatur i sporządza się listę osób dopuszczonych do wyborów szkolnych.  
  4. Wybory do Rady Samorządu Uczniowskiego mogą odbywać się po ogólnoszkolnej kampanii wyborczej. Szczegółowy termin wyborów określa się na ogólnoszkolnym zebraniu przedstawicieli samorządów klasowych. Dopuszcza się zmianę zasad wybierania kandydatów ze względu na naukę zdalną oraz ograniczenia związane z Pandemią SARS-CoV-2.   
  5. Po zakończeniu kampanii wyborczej odbywają się tajne wybory, kartę głosowania przygotowują z uczniami opiekunowie Samorządu Szkolnego. W przypadku nauki zdalnej wybory do Rady Samorządu Uczniowskiego odbywają się w formie elektronicznej i są zorganizowane przez opiekunów Samorządu Uczniowskiego.   
  6. Głosować można jedynie na tych kandydatów, którzy biorą udział w kampanii.  
  7. Głosy na kandydatów wrzucane są do urny wyborczej w terminie określonym na zebraniu  Rady Samorządów Klasowych.   
  8. Po zakończeniu akcji wyborczej komisja skrutacyjna składająca się z uczniów w obecności opiekunów Samorządu Uczniowskiego, liczy głosy i sporządza protokół z wyborów do Rady Samorządu Szkolnego.   
  9. Do Rady Samorządu Uczniowskiego wchodzą uczniowie z największą liczbą głosów.  
  10. Wybrani do Rady Samorządu Uczniowskiego uczniowie są powoływani do pełnienia wyznaczonych funkcji.  
  11. Z  wynikami wyborów uczniowie zostają zapoznani poprzez informację na tablicy ogłoszeń Samorządu Uczniowskiego lub na apelu, a w przypadku nauki zdalnej poprzez ogłoszenie przez dziennik elektroniczny.  
  12. Kadencja Rady Samorządu Uczniowskiego trwa jeden rok szkolny.
  13. Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego wybierani są przez  Samorząd Uczniowski w  głosowaniu tajnym spośród nauczycieli, których kandydatury zostały złożone przez uczniów  po uprzedniej konsultacji z nauczycielami. 

 

Prawa i obowiązki Samorządu Szkolnego

§ 4
 

  1. Prawo do zapoznania się z programem nauczania, z jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami.  
  2. Prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu.  
  3. Prawo do organizacji życia szkolnego, umożliwiające zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym, a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań,  
  4. Prawo powołania rzecznika obrony praw uczniowskich.  
  5. Prawo redagowania i wydawania gazetki szkolnej.  
  6. Prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi w porozumieniu z dyrektorem szkoły.  
  7. Prawo wyboru nauczycieli pełniących rolę opiekunów Samorządu Szkolnego.  
  8. Opiekunowie samorządu udzielają pomocy organizacyjnej i merytorycznej samorządowi, służą mu doświadczeniem i radą, szczególnie w zakresie przestrzegania reguł demokracji szkolnej.  
  9. Opiekunowie samorządu mają obowiązek wysłuchania wniosków i zapytań samorządu, przekazywania ich adresatom.  
  10. Samorząd ma obowiązek współdziałania z innymi organami szkoły: dyrektorem szkoły, radą pedagogiczną, radą rodziców.  
  11. Samorząd Szkolny pełni rolę rzecznika praw i interesów ucznia.  
  12. Samorząd Szkolny inicjuje różnorodne formy aktywności pozalekcyjnej rozwijającej zainteresowania naukowe, sportowe, turystyczno - krajoznawcze, muzyczne i inne  
  13. Samorząd Szkolny uczestniczy w akcjach charytatywnych oraz organizuje takie akcje na terenie szkoły.  
  14. Samorząd Szkolny włącza się w działania określone w szkolnym Programie profilaktyczno – wychowawczym szkoły.  
  15. Samorząd Szkolny w przypadku nauki zdalnej przeprowadza spotkania za pomocą programu Microsoft Teams, ogłasza organizowane akcje poprzez dziennik elektroniczny oraz stronę internetową szkoły. Samorząd Szkolny dokumentuje przeprowadzone działania na stronie internetowej szkoły.   
  16. W roku szkolnym 2021/2022 na wniosek Samorządu Szkolnego został wprowadzony szczęśliwy numerek. Szczęśliwy numerek losowany jest automatycznie poprzez dziennik elektroniczny Librus w danym dniu i działa przez cały dzień. Uczeń, przy którym będzie widniał szczęśliwy numerek, może zostać zwolniony z niezapowiedzianych form sprawdzania wiedzy po ówczesnym zgłoszeniu faktu nauczycielowi. Szczęśliwy numerek działa na zasadach takich jak (np.). 

Rok szkolny 2023/2024

  W naszej szkole działa Samorząd Uczniowski, który tworzą wszyscy uczniowie. Samorząd Uczniowski realizuje wiele istotnych zadań oraz organizuje ciekawe imprezy szkolne. Chętnie włącza się w akcje charytatywne. Na bieżąco odpowiada na prośby o pomoc. Rokrocznie wspiera akcję na rzecz rodzinnych domów dziecka "Góra grosza" czy schroniska dla zwierząt. Przeprowadza liczne konkursy, które wzbogacają życie szkoły. Organizuje również dyskoteki szkolne, na których świetnie bawią się nasi uczniowie.


 

SKŁAD  SAMORZĄDU  UCZNIOWSKIEGO

 

1. Maciej Nowak
2. Monika Pasamonik
3. Hubert Kamiński
4. Zofia Dyszy

 

OPIEKUNOWIE  SAMORZĄDU  UCZNIOWSKIEGO

  1. p. Katarzyna Łozińska-Jach,
  2. p. Agata Psonka,
  3. p. Dominika Solipiwko-Muc,
  4. p. Renata Urbańczyk

Uczniowie również wybrali opiekunów Samorządu Uczniowskiego. Najwięcej głosów otrzymali:

 Regulamin Samorządu Uczniowskiego 

Postanowienia ogólne

§ 1

  

  1. Samorząd Uczniowski Szkoły Podstawowej nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Mierzęcicach zwany także Samorządem Szkolnym działa na podstawie:
  • art.55 ustawy o systemie oświaty z dnia 1991 r. /Dz.U. z 1991 r. Nr 95, poz. 425/
  • Karty nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. art. 6a ust.5.  
  • Statutu Szkoły Podstawowej nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Mierzęcicach  
  1. Samorząd Szkolny stanowią wszyscy uczniowie szkoły.  
  2. Terenem działania jest Szkoła Podstawowa nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Mierzęcicach  
  3. Samorząd reprezentuje interesy uczniów wobec dyrekcji, nauczycieli, rodziców oraz administracji oświatowej.  
  4. Samorząd jest organizacją demokratyczną. Uczniowie sami wybierają swoich przedstawicieli do Rady Samorządu Szkolnego, aby uczestniczyć w tworzeniu i realizacji programu pracy samorządu.  
  5. Zadania Rady Samorządu Uczniowskiego zostały określone w Statucie Szkoły. 

 

Rada  Samorządu Szkolnego

§ 2

 

  1. Rada Samorządu Szkolnego powoływana jest na roczną kadencję. 
  2. W skład Rady Samorządu Szkolnego wchodzą: 
  • przewodniczący  
  • zastępca przewodniczącego  
  • skarbnik   
  • sekretarz  

  Do Rady Samorządu Uczniowskiego może zostać powołanych więcej niż 4 uczniów, wynikać to będzie z uzyskanej liczby punktów. Pozostali uczniowie pełnią funkcję członków Rady Samorządu Uczniowskiego.    

  1. Rada Samorządu Szkolnego wnioskuje i opiniuje w tych sprawach, które dotyczą realizacji podstawowych praw ucznia.  
  2. Na wniosek dyrektora szkoły Rada Samorządu opiniuje pracę nauczyciela.  
  3. Rada Samorządu Szkolnego kieruje bieżącą pracą samorządu uczniowskiego.  
  4. Rada Samorządu Szkolnego reprezentuje Samorząd Szkolny.  
  5. Rada Samorządu Szkolnego dba o dobre imię i honor szkoły, kultywuje i wzbogaca jej tradycje.    

 

Wybory do Rady Samorządu Szkolnego

§ 3

  

  1. Nie później niż do 30 września każdego roku szkolnego wybiera się co najmniej dwóch Opiekunów oraz Radę Samorządu Szkolnego tj. przewodniczącego i jego zastępcę oraz sekretarza i skarbnika samorządu.  
  2. Rady Samorządów Klasowych po wcześniejszych konsultacjach ze swoimi klasami na godzinach wychowawczych zgłaszają opiekunom samorządu nie więcej niż dwie kandydatury z każdej klasy do Rady Samorządu Uczniowskiego. Wyznaczeni uczniowie mogą przygotować kampanię (krótką prezentację) promującą ich wizerunek jako właściwego kandydata do Samorządu Szkolnego. W przypadku nauczania zdalnego dopuszcza się zmianę zasady wybierania kandydatów.   
  3. Na zebraniu Rad Samorządów Klasowych następuje weryfikacja zgłoszonych kandydatur i sporządza się listę osób dopuszczonych do wyborów szkolnych.  
  4. Wybory do Rady Samorządu Uczniowskiego mogą odbywać się po ogólnoszkolnej kampanii wyborczej. Szczegółowy termin wyborów określa się na ogólnoszkolnym zebraniu przedstawicieli samorządów klasowych. Dopuszcza się zmianę zasad wybierania kandydatów ze względu na naukę zdalną oraz ograniczenia związane z Pandemią SARS-CoV-2.   
  5. Po zakończeniu kampanii wyborczej odbywają się tajne wybory, kartę głosowania przygotowują z uczniami opiekunowie Samorządu Szkolnego. W przypadku nauki zdalnej wybory do Rady Samorządu Uczniowskiego odbywają się w formie elektronicznej i są zorganizowane przez opiekunów Samorządu Uczniowskiego.   
  6. Głosować można jedynie na tych kandydatów, którzy biorą udział w kampanii.  
  7. Głosy na kandydatów wrzucane są do urny wyborczej w terminie określonym na zebraniu  Rady Samorządów Klasowych.   
  8. Po zakończeniu akcji wyborczej komisja skrutacyjna składająca się z uczniów w obecności opiekunów Samorządu Uczniowskiego, liczy głosy i sporządza protokół z wyborów do Rady Samorządu Szkolnego.   
  9. Do Rady Samorządu Uczniowskiego wchodzą uczniowie z największą liczbą głosów.  
  10. Wybrani do Rady Samorządu Uczniowskiego uczniowie są powoływani do pełnienia wyznaczonych funkcji.  
  11. Z  wynikami wyborów uczniowie zostają zapoznani poprzez informację na tablicy ogłoszeń Samorządu Uczniowskiego lub na apelu, a w przypadku nauki zdalnej poprzez ogłoszenie przez dziennik elektroniczny.  
  12. Kadencja Rady Samorządu Uczniowskiego trwa jeden rok szkolny.
  13. Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego wybierani są przez  Samorząd Uczniowski w  głosowaniu tajnym spośród nauczycieli, których kandydatury zostały złożone przez uczniów  po uprzedniej konsultacji z nauczycielami. 

 

Prawa i obowiązki Samorządu Szkolnego

§ 4
 

  1. Prawo do zapoznania się z programem nauczania, z jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami.  
  2. Prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu.  
  3. Prawo do organizacji życia szkolnego, umożliwiające zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym, a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań,  
  4. Prawo powołania rzecznika obrony praw uczniowskich.  
  5. Prawo redagowania i wydawania gazetki szkolnej.  
  6. Prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi w porozumieniu z dyrektorem szkoły.  
  7. Prawo wyboru nauczycieli pełniących rolę opiekunów Samorządu Szkolnego.  
  8. Opiekunowie samorządu udzielają pomocy organizacyjnej i merytorycznej samorządowi, służą mu doświadczeniem i radą, szczególnie w zakresie przestrzegania reguł demokracji szkolnej.  
  9. Opiekunowie samorządu mają obowiązek wysłuchania wniosków i zapytań samorządu, przekazywania ich adresatom.  
  10. Samorząd ma obowiązek współdziałania z innymi organami szkoły: dyrektorem szkoły, radą pedagogiczną, radą rodziców.  
  11. Samorząd Szkolny pełni rolę rzecznika praw i interesów ucznia.  
  12. Samorząd Szkolny inicjuje różnorodne formy aktywności pozalekcyjnej rozwijającej zainteresowania naukowe, sportowe, turystyczno - krajoznawcze, muzyczne i inne  
  13. Samorząd Szkolny uczestniczy w akcjach charytatywnych oraz organizuje takie akcje na terenie szkoły.  
  14. Samorząd Szkolny włącza się w działania określone w szkolnym Programie profilaktyczno – wychowawczym szkoły.  
  15. Samorząd Szkolny w przypadku nauki zdalnej przeprowadza spotkania za pomocą programu Microsoft Teams, ogłasza organizowane akcje poprzez dziennik elektroniczny oraz stronę internetową szkoły. Samorząd Szkolny dokumentuje przeprowadzone działania na stronie internetowej szkoły.   
  16. W roku szkolnym 2021/2022 na wniosek Samorządu Szkolnego został wprowadzony szczęśliwy numerek. Szczęśliwy numerek losowany jest automatycznie poprzez dziennik elektroniczny Librus w danym dniu i działa przez cały dzień. Uczeń, przy którym będzie widniał szczęśliwy numerek, może zostać zwolniony z niezapowiedzianych form sprawdzania wiedzy po ówczesnym zgłoszeniu faktu nauczycielowi. Szczęśliwy numerek działa na zasadach takich jak (np.). 

SONDA

GŁOSOWANIE NA LOGO

 

{advpoll id='3' view_result='0' width='0' position='center'} 

Projekt pod tytułem: ''Wyrównujemy szanse w Szkole Podstawowej Nr 1 w Mierzęcicach''.

 

  • ProjUnijny19 20

    Regulamin rekrutacji i uczestnictwa

    w projekcie „Wyrównujemy szanse w Szkole Podstawowej Nr 1 w Mierzęcicach”

     

     &1 

    Informacje ogólne

     

    Regulamin niniejszy określa zasady rekrutacji i uczestnictwa uczniów w projekcie pt. „Wyrównujemy szanse w Szkole Podstawowej Nr 1 w Mierzęcicach”

    Projekt dofinansowany  jest przez Unię Europejską w ramach Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027  współfinasowany ze środków Europejskiego  Funduszu  Społecznego Plus.

    Priorytet FESL.06.00 Fundusze Europejskie dla Edukacji  Działania 06.02 Kształcenie ogólne

    Projekt dofinansowany przez Województwo Śląskie na podstawie umowy nr UDA-FESL.06.02-IZ.01-028G/23 z dnia 20.08.2024r.

    Realizatorem projektu jest Szkoła Podstawowa nr 1 im. T. Kościuszki w Mierzęcicach ul. Wolności 68, 42-460 Mierzęcice. Biuro projektu mieści się w Urzędzie Gminy Mierzęcice, ul. Wolności 95, 42-460 Mierzęcice.

    Projekt realizowany jest od 2 września 2024 r. do 31 sierpnia 2026 r. w Szkole Podstawowej nr 1 im. T. Kościuszki w Mierzęcicach

    Ilekroć poniżej jest mowa o:

    • Regulaminie – rozumie się przez to Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie               

            „Wyrównujemy szanse w Szkole Podstawowej Nr  1 w Mierzęcicach”

    • Dyrektorze szkoły - oznacza Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 1 w Mierzęcicach
    • Koordynatorze – oznacza Koordynatora projektu pt. „Wyrównujemy szanse w Szkole Podstawowej Nr 1 w Mierzęcicach”.
    • Uczestnikach – rozumie się przez to uczennice i uczniów Szkoły Podstawowej Nr 1 w Mierzęcicach biorących udział w zajęciach dodatkowych realizowanych w ramach projektu.

     

    &2

    Cel i zakres wsparcia

     

    1. Celem projektu jest bezpośrednie wsparcie uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 im. T. Kościuszki w Mierzęcicach poprzez organizację zajęć ponadprogramowych niwelujących i wyrównujących zdiagnozowane potrzeby.
    2. Przeprowadzone w szkole rozpoznanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia/uczennicy wskazujących na potrzebę udziału w określonych zajęciach dodatkowych.
    3. Projekt przewiduje realizację nieodpłatnych zajęć dodatkowych w roku szkolnym 2024/2025 i 2025/2026 obejmujących:
    • Zajęcia z przedmiotów ścisłych tj.:
    • Zajęcia dydaktyczno - wyrównawczych z matematyki
    • Zajęcia rozwijające z matematyki
    • Zajęcia rozwijające z przyrody
    • Zajęcia rozwijające z informatyki
    • Zajęcia rozwijające z geografii
    • Zajęcia rozwijające z biologii
    • Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z biologii
    • Zajęcia rozwijające z chemii
    • Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z chemii
    • Zajęcia rozwijające z fizyki
    • Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z fizyki
    • Zajęcia z przedmiotów humanistycznych :
    • Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z języka polskiego
    • Zajęcia rozwijające z języka polskiego
    • Zajęcia rozwijacie z historii
    • Zajęcia rozwijające z języka angielskiego
    • Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z języka angielskiego
    • Zajęcia rozwijające z języka niemieckiego
    • Koła rozwijające uzdolnienia (koła zainteresowań) tj.:
    • Koło teatralno-artystyczne
    • Koło techniczne
    • Koło z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego
    • Zajęcia specjalistyczne z zakresu wsparcia psychologiczno - pedagogicznego tj:
    • Zajęcia z psychologiem/pedagogiem
    • Zajęcia logopedyczne
    • Zajęcia arteterapii
    • Zajęcia muzykoterapii
    • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
    • Zajęcia emocjonalno-społeczne

    &3 

    Zasady rekrutacji i kwalifikacji uczestników

     

    1. Rekrutacja uczniów do poszczególnych rodzajów zajęć prowadzona będzie w terminie od 02.09.2024 r. do 20.09.2024r. oraz rekrutacja uzupełniająca od 01.09.2025r. do 20.09.2025r.
    • Do udziału w projekcie uprawnieni są uczniowie z klas I – VIII Szkoły Podstawowej nr 1 im. T. Kościuszki w Mierzęcicach
    • Na zajęcia rekrutowani będą uczniowie/ uczennice zgodnie ze zdiagnozowanymi indywidualnymi potrzebami, zainteresowaniami i predyspozycjami
    • Uczniowie / uczennice mogą uczestniczyć w więcej niż jednej formie zajęć;
    • Rekrutacja uwzględnia zasady polityki równych szans i równości płci;
    1. Rekrutacja będzie prowadzona w oparciu o następujące kryteria:
    • Kryterium formalne:
    • Posiadanie statusu ucznia Klasy I – VIII Szkoły Podstawowej Nr 1 w Mierzęcicach (spełnia/ nie spełnia);
    • Złożenie deklaracji chęci udziału w Projekcie( spełnia / nie spełnia)
    • Kryterium punktowane
    • Dziecko pochodzi z rodziny wielodzietnej (troje dzieci i więcej) - 1 pkt;
    • Dziecko posiada orzeczenie o niepełnosprawności/opinię PPP/ wskazanie Rady Pedagogicznej – 1 pkt;
    • Rodzina korzysta z pomocy społecznej – 1 pkt;
    • Kwalifikacje na zajęcia rozwijające - preferencje uczniów z wyższą oceną z danego przedmiotu: 6- 6pkt, 5-5 pkt, 4- 4 pkt , 3-3pkt, 2-2pkt
    • za każdy udział w olimpiadzie / konkursie -1 pkt
    • za uzyskanie 1- 3 miejsca lub tytuł laureata/finalisty – 3pkt
    • Kwalifikacje na zajęcia dydaktyczno – wyrównawczych preferencje uczniów z niższą oceną z danego przedmiotu: 1- 6 pkt, 2-5 pkt 3- 4pkt. itp
    • W ramach zajęć specjalistycznych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi kwalifikacja na zajęcia przeprowadzona zostanie przez pedagoga szkolnego, logopedę, wychowawców na podstawie posiadanych opinii, orzeczeń zaleceń i obserwacji.
    1. Warunkiem koniecznym do przystąpienia do rekrutacji jest zgłoszenie uczestnictwa w zajęciach dodatkowych poprzez podpisanie przez opiekuna prawnego ucznia/uczennicy Deklaracji uczestnictwa w projekcie oraz Formularza zgłoszenia do udziału w projekcie i  Formularza klauzuli informacyjnej – wg wzorów stanowiących załączniki do regulaminu.
    2. Do projektu na poszczególne zajęcia zostaną przyjęte dzieci z największą liczbą punktów na podstawie Karty rekrutacyjnej.
    3. Z procesu rekrutacji sporządza się szkolną listę uczestników projektu oraz rezerwową szkolną listę kandydatów na uczestników projektu. Rezerwową szkolną listę kandydatów na uczestników projektu tworzy się w przypadku większej ilości chętnych uczniów/uczennic kwalifikujących się do udziału w projekcie w stosunku do ilości dostępnych miejsc.
    4. W przypadku równej ilości punktów decyduje data wpływu Deklaracji uczestnictwa w Projekcie.
    5. O przyjęciu ucznia/uczennicy do Projektu na poszczególne zajęcia decyduje zespół projektowy tj. Dyrektor, nauczyciele pierwszego i drugiego etapu edukacyjnego.
    6. O zakwalifikowaniu się ucznia/uczennicy do Projektu Dyrektor szkoły/nauczyciel wychowawca powiadamia ucznia i jego opiekuna prawnego telefonicznie oraz poprzez wywieszenie listy osób zakwalifikowanych na tablicy ogłoszeń w szkole.

     

    &4 

    Uczestnictwo w projekcie

     

    1. Zajęcia dodatkowe przewidziane do przeprowadzenia w ramach Projektu odbywać się będą w Szkole Podstawowej nr 1 w Mierzęcicach z zastosowaniem podziału na grupy.
    2. Podziału na grupy dokonuje Dyrektor szkoły z zachowaniem zasad określonych maksymalną liczebnością grupy wynikającą z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach oraz odpowiednio do zapisów wynikających z projektu.
    3. Dyrektor szkoły ogłasza informację o szczegółowym harmonogramie realizacji poszczególnych rodzajów zajęć dla poszczególnych grup zajęciowych poprzez jego zamieszczenie na szkolnej tablicy ogłoszeń oraz szkolnej stronie internetowej (harmonogram może ulegać zmianie i będzie dostosowywany do potrzeb uczestników oraz kalendarza szkolnego).
    4. Podział na grupy, szczegółowy harmonogram zajęć dodatkowych i jego zmiany Dyrektor szkoły niezwłocznie przekazuje Koordynatorowi Projektu.
    5. Po zakwalifikowaniu do projektu, uczniowie mają obowiązek regularnego uczestnictwa w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych.
    6. Uczniowie uczestniczą w dodatkowych zajęciach prowadzonych w ramach projektu nieodpłatnie.
    7. Obecność na zajęciach sprawdzana będzie każdorazowo przez prowadzącego zajęcia poprzez sprawdzenie listy obecności.
    8. Nieobecność na zajęciach musi być usprawiedliwiona przez rodzica/opiekuna prawnego.
    9. Uczestnicy projektu zobowiązani są do przystępowania w szczególności do testów sprawdzających, o ile przeprowadzone one będą w ramach zajęć oraz innych form sprawdzających postępy w nauce.
    10. Uczestnicy projektu zobowiązani są w szczególności do wypełniania ankiet i formularzy związanych z realizowanym projektem.
    11. Uczestnicy projektu zobowiązani są w trakcie jego realizacji lub / i po jego zakończeniu do udziału w badaniu ewaluacyjnym, polegającym na udzieleniu odpowiedzi na pytania dotyczące rezultatów projektu.
    12. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w projekcie w trakcie trwania zajęć, opiekun prawny uczestnika projektu zobowiązany jest niezwłocznie do złożenia pisemnego oświadczenia o tym fakcie wraz z podaniem przyczyny rezygnacji.
    13. Dyrektor Szkoły przekazuje pisemną informację o rezygnacji uczestnika Koordynatorowi projektu w terminie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia o rezygnacji o uczestnictwie
      w projekcie. Na tej podstawie Koordynator projektu dokonuje wykreślenia z listy uczestników.
    14. Dyrektor Szkoły przekazuje Koordynatorowi projektu miesięcznie harmonogramy wsparcia w terminie do 25-go każdego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym udzielane będzie wsparcie. W przypadku istotnych zmian w zakresie udzielanego wsparcia (dotyczących przede wszystkim daty i miejsca planowanej formy wsparcia), Dyrektor zobligowany jest do niezwłocznej aktualizacji harmonogramu.

     

    &5

    Postanowienia końcowe

     

    1. Regulamin niniejszy wywieszony zostanie na tablicach ogłoszeń  w Szkole Podstawowej nr 1 im. T. Kościuszki w Mierzęcicach oraz na szkolnej stronie internetowej.

    2. W imieniu uczestnika projektu opiekun prawny po zapoznaniu się z niniejszym Regulaminem zobowiązuje się do jego przestrzegania.

    3. Realizator projektu zastrzega sobie prawo do wnoszenia zmian do Regulaminu, o których opiekunowie prawni uczniów biorących udział w zajęciach dodatkowych będą niezwłocznie informowani.

     

    * * * * * *