Szkoła Podstawowa nr 1
w Mierzęcicach

Lab pszysz

#LaboratoriaPrzyszlosci 

Laboratorium przyszłości zajęcia w Szkole Podstawowej nr 1 Mierzęcice

IMG 20240525 205452  Od lutego w Szkole Podstawowej nr 1 Mierzęcice uczniowie kontynuowali zajęcia w ramach programu Laboratorium przyszłości. Nasza placówka w tym okresie postawiła przede wszystkim na dalszą naukę gotowania i pieczenia z wykorzystaniem sprzętów dużego i małego AGD, które zostało zakupione jako wyposażenie laboratoryjnej kuchni. I tak w lutym nasi uczniowie uczyli się przyrządzać prawdziwe włoskie spagehetti, a także owocowe deserki. W marcu uczniowie skupili się na pozyskiwaniu umiejętności przygotowania tortilli z kurczakiem i warzywami oraz knedli z truskawkami. W kwietniu na stołach królowała grecka sałatka, a także koktajl truskawkowy. W maju w całej szkole roznosił się zapach przygotowywanego risotto. Czerwiec stał się miesiącem podsumowań dotychczasowych działań. Uczniowie opanowywali umiejętność tworzenia własnego menu na wybrane spotkanie z przyjaciółmi. Dodatkowo na każdych zajęciach utrwalali zasady BHP, tak aby gotowanie było nie tylko przyjemne, ale także bezpieczne. Ponadto doskonalili swoje umiejętności w dekorowaniu stołów, aby jedzenie było zarówno smaczne jak i odpowiednio pięknie podane.

  W ramach zajęć informatyki uczniowie w dalszym ciągu doskonalili swoje umiejętności w zakresie projektowania z wykorzystaniem drukarki 3D. Największą popularnością cieszyły się oczywiście roboty mBot. Uczniowie uczyli się ich programowania, zapoznawali z czujnikami odległości i kolorów oraz wykorzystywali ścieżki ruchu.

  W trakcie akademii szkolnych, zawodów sportowych wykorzystywaliśmy również aparat fotograficzny oraz kamerę w celu rejestrowania ważnych dla szkoły uroczystości.

  Program Laboratorium przyszłości niewątpliwie pozwala uczniom na zdobywanie nowych przydatnych w życiu codziennym umiejętności. Uczniowie nie tylko świetnie się przy tym bawią, ale również mają okazję posiąść wiedzę, z której będą mogli czerpać przez całe swoje życie.

 

* * * * * *