Szkoła Podstawowa nr 1
w Mierzęcicach

Zielona szkoła maj 2023

1 (23)  Klasy 3 a i b zaczęły swoją przygodę na pierwszym dłuższym samodzielnym wyjeździe 15 maja. Wyjazd rozpoczął się zbiórką spod szkoły, wyruszyliśmy w kierunku Kłodzka. Już pierwszego dnia czekało nas zwiedzanie Twierdzy Kłodzkiej wraz z podziemnymi labiryntami. Mogliśmy podziwiać panoramę tego urokliwego miasta oraz zrobić kilka pamiątkowych zdjęć. Kolejny dzień wycieczki wprawił nas w optymistyczny nastrój, gdy tylko pojawiło się słońce. W blaskach promieni ruszyliśmy w pieszą wycieczkę przez rezerwat przyrody Szczeliniec Wielki. W rezerwacie czekały na nas wąskie dróżki oraz szczeliny między skałami, którymi dzielnie maszerowaliśmy. Zwiedzanie w tym dniu zakończyliśmy wizytą w wyjątkowym miejscu, Kaplicy Czaszek w Czermnej.
W środę odbyliśmy wędrówkę do tajemniczej kopalni Uranu oraz podziwialiśmy Jaskinie Niedźwiedzią z jej przepiękna szatą naciekową. Mogliśmy też obserwować faunę jaskiniową - nietoperze gacki i mroczki.
Zwieńczeniem całego dnia była super dyskoteka.
  W kolejnym dniu udaliśmy się na wycieczkę do muzeum papiernictwa w Dusznikach Zdroju. Poznaliśmy historię piśmiennictwa od czasów prehistorycznych do dnia dzisiejszego. Obserwowaliśmy proces czerpania papieru. Mieliśmy również możliwość poznania procesu tworzenia tzw. papierów wartościowych i poznaliśmy różne metody zabezpieczania banknotów przed ich fałszowaniem.
Odbyliśmy również spacer po Parku Zdrojowym, gdzie skosztowaliśmy wody z ujęcia Wielka Pieniawa. W drodze powrotnej obejrzeliśmy ruchomą szopkę w Wambierzycach. Dzień zwieńczyliśmy grami zespołowymi i kiełbaską z ogniska.
Ostatnim punktem naszej wspaniałej wyprawy była wizyta w Złotym Stoku, gdzie zwiedzaliśmy kopalnie złota i arsenu. Podczas trasy widzieliśmy podziemny wodospad, przemieszczaliśmy się zjeżdżalnią między poziomami oraz wyjechaliśmy z kopalni kolejką górniczą. Po smacznym obiedzie zwiedzaliśmy Średniowieczny Park Techniki, Labirynt Strachu i Dom Kata.
  Ten wyjątkowy wyjazd, który zakończył się 19 maja zostanie w naszej pamięci jeszcze na bardzo długo.