Szkoła Podstawowa nr 1
w Mierzęcicach

Let's revive disappearing crafts of Europe together erasmus logo

Konto FB projektu

Konto eTwinning projektu

Dalej

etwinning 1

erasmus mini

Glina

Dalej

Ulotka >>>

Bądźcie z nami na bieżąco na: Facebook logo

• logo erasmus

Wyjazd do Grecji

3  W dniach 14-21 maja 6 uczniów (W.Szecel, N. Król, N.Hatlapa, L.Kubik, D. Skotarski, K. Brudziński) ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Mierzęcicach wraz z opiekunami (P. Niegowska, M.Śliż) odwiedzili stolicę Grecji - Ateny. Wyjazd odbył się dzięki programowi Erasmus+, w którym szkoła realizuje projekt: ,,Let's revive disappearing crafts of Europe together!" Oprócz polskich uczniów w Atenach byli również uczniowie z Włoch, Rumunii, Cypru, Słowacji i oczywiście Grecji.

Projekt ,,Let's revive disappearing crafts of Europe together!"  ma na celu ochronę starych zawodów przed zapomnieniem oraz promocję starego rzemiosła wśród młodych ludzi. Uczestnicy wyjazdu nie tylko poznali grecką szkołę i greckie zabytki, ale także lokalne tradycje, ale przede wszystkim wzięli udział w warsztatach prezentujących lokalne rękodzieło. Młodzież miała możliwość uczestniczyć między innymi w zajęciach: robienia biżuterii, malowania postaci i  garncarstwa. Uczniowie ponadto mogli nauczyć się podstawowych kroków greckich tańców czy poznać historię powstania Europy według mitów. Uczestnicy podczas wyjazdu zwiedzili Ateny, Akropol, Maraton, ponadto Peloponez z Kanałem Korynckim, miejscowością Naflpio. Jeden dzień przeznaczony był także na wizytę nad morzem, uczniowie odwiedzili greckie Tolo, gdzie mogli skosztować greckiej kuchni w tawernie na plaży. O wrażeniach z wyjazdu najlepiej przeczytać w wypowiedziach samych uczestników:

,,Od czwartej klasy marzyłam, żeby kiedyś uczestniczyć w wymianie uczniowskiej. Moje marzenie się spełniło! Wyjazd na Erasmusa dał mi szansę na odwiedzenie Grecji i poznanie jej kultury. Spotkałam miłych ludzi z innych krajów, zaprzyjaźniłam się z nimi. Wycieczki, spotkania, integracja poszerzyły moją wiedzę. Było cudownie, nigdy tego nie zapomnę."

Nikola Król 6b

,  ,Ateny mnie zachwyciły. Zobaczyłam wiele ciekawych, zabytkowych miejsc. Dzięki temu wyjazdowi mogłam poznać wspaniałe osoby oraz kulturę i historię starożytnej Grecji. Miałam okazję zobaczyć wiele przepięknych krajobrazów, które na stałe zostaną w mojej pamięci. Chciałabym w przyszłości powrócić w to miejsce, by po raz kolejny przeżyć niepowtarzalną przygodę."

Wiktoria Szecel 6a

,,Bardzo się cieszę, że byłam wśród uczniów, którzy w ramach projektu Erasmus+ polecieli do Aten. Razem z uczniami z Rumunii, Włoch, Cypru i Słowacji poznaliśmy kulturę, historię i obyczaje Grecji. Próbowaliśmy potraw kuchni greckiej. Pewnego razu mieliśmy okazję jeść obiad w restauracji przy samym morzu. Zwiedziliśmy między innymi Ateny, Akropol, dużo muzeów i zabytków. Podczas spacerów mogliśmy podziwiać przepiękne widoki. Braliśmy udział w wielu warsztatach. Bardzo dziękuję, że miałam możliwość poznać wspaniałych ludzi i przeżyć niezapomnianą przygodę."

Natalia Hatlapa 5b

"Od lat moim marzeniem było zwiedzenie Grecji. Gdy w projekcie Erasmus Plus organizowanym w naszej szkole można było zgłosić się na wyjazd do Aten wiedziałam, że muszę wziąć w nim udział. Po otrzymaniu wiadomości, że jestem jedną z osób zakwalifikowanych do wyjazdu byłam przeszczęśliwa. To co mogłam zobaczyć, czego mogłam się nauczyć, zapamiętam do końca życia. Poznałam tam wielu wspaniałych i interesujących ludzi, ich kultura i zwyczaje pokazały mi, że świat jest ciekawy i różnorodny. Uczniów, których poznałam w tamtejszej szkole, ich dzienny tryb nauki różni się od naszego, ale też jest fajny. Szkoły, do których uczęszczają znacznie różnią się od naszych, choćby tym, że większość pomieszczeń jest bez okien lub całkowicie na otwartej przestrzeni. Wyjazd ten pozwolił mi zwiedzić dużo ciekawych miejsc takich jak: Akropol, Nafplio, centrum Aten. Ten wyjazd pozwolił mi lepiej i odważniej posługiwać się językiem angielskim. Najbardziej brakować będzie mi ludzi, których miałam przyjemność poznać, z którymi nawet się zaprzyjaźniłam oraz tamtejszego klimatu.”

Lena Kubik 5b

Wizyta w Grecji była ostatnią w ramach projektu ,,Let's revive disappearing crafts of Europe  together!". Projekt zakończyło spotkanie online partnerów, które miało miejsce 31 maja. Celem spotkania było podsumowanie ostatnich wyjazdów i działań projektowych. W spotkaniu online uczestniczyli uczniowie ze szkół partnerskich. Przed nami już tylko podsumowania, raporty, ale także wdrażanie wypracowanych metod w przyszłości. Szkoła ubiega się o kolejny projekt w programie Erasmus+, tym razem z w akacji KA1. Wyniki konkursu nie są jeszcze znane.

mgr Maria Śliż

* * * * * *

Zawód zduna

15 Gru, 2021 Marek.Zawadzki
Zawód zduna W ramach projektu LET’S REVIVE DISSAPEARING CRAFTS OF EUROPE TOGETHER!…