Szkoła Podstawowa nr 1 w Mierzęcicach

Pliki Cookies

plenfrdeitru

  IV Bieg Erasmusa okazją by poświętować #ERASMUSDAYS

Projekt bez tytułu10   W tym roku, by uczcić program Erasmus+ przyłączyliśmy się do ogólnopolskiej akcji i włączyliśmy IV Bieg Erasmusa. Nie było łatwo. Imprezę zaplanowaliśmy na 15 października. Udało się pobiec 2 dni później, w sobotę. Dzięki szybkiej akcji p. M. Śliż i J. Wołowiec, które w jeden dzień zorganizowały i uczniów i rodziców. Dzięki pozytywnemu odzewowi ze strony rodziców oraz uczniów udało nam się w sobotę sfinalizować tę akcję. Bieg miał formę zdalną. Mogliśmy go biec w różnych miejscach i łączyć potem nasze wyniki. Dlatego część uczniów biegła u siebie na podwórku, dzielnie obiegając dom dookoła. Dla chcącego nic trudnego! Były i takie osoby, które biegły w Krakowie, Siewierzu i Pawłowicach. Zasada była jedna - drużyna 4-osobowa miała przebiec w sumie 60 minut. Nie wiemy, ile przebiegliśmy z powodu problemów z GPS, ale szacujemy że każda z 6 drużyn przebiegła około 7 kilometrów.

   Dziękujemy wszystkim uczestnikom. Jesteście WIELCY!

kilka 1

Powszechny Spis Rolny

 

PSR 2020mSzanowni rodzice.

   Wraz z rozpoczęciem roku szkolnego dnia 1 września rozpoczął się Powszechny Spis Rolny, który potrwa do dnia 30 listopada 2020 r. To badanie statystyka publiczna realizuje co 10 lat - ostatni spis rolny przeprowadzono w 2010 r. Udział w spisie rolnym jest obowiązkowy, co wynika z ustawy o Powszechnym Spisie Rolnym.

Jak dokonać spisu?

   Każdy użytkownik gospodarstwa rolnego ma obowiązek się spisać - może to wykonać samodzielnie przez Internet, wypełniając formularz dostępny na stronie internetowej GUS www.spisrolny.gov.pl. 

   W dobie pandemii jest to najbezpieczniejsza i najwygodniejsza metoda. Jeśli ktoś nie ma komputera lub urządzenia z dostępem do Internetu powinien udać się do Gminnego Punktu Spisowego.

   W Urzędzie Gminy Mierzęcice utworzono stanowisko komputerowe do przeprowadzenia samospisu w ramach Powszechnego Spisu Rolnego. Stanowisko zostało przygotowane dla osób, które nie posiadają możliwości technicznych do wypełnienia formularza spisowego w domu. Wyznaczeni pracownicy Urzędu w razie potrzeby będą zapewniali wsparcie merytoryczne i techniczne przy dokonywaniu samospisu.

   Uzupełniającą formą jest spis przez telefon, którego można dokonać dzwoniąc na infolinię spisową pod numer (22) 279 99 99, wybierać opcję 1 „Powszechny Spis Rolny” a następnie ponownie opcję 1 „Spisz się przez telefon”.

Uwaga!

   Osoby, które nie spiszą się samodzielnie przez Internet lub poprzez infolinię mogą spodziewać się telefonu rachmistrza spisowego dzwoniącego z numeru 22 279 99 99 lub 22 666 66 62.
   Ponadto informujemy, że 1 października rozpoczęli pracę rachmistrze terenowi, którzy pomogą dokonać spisu, dzięki osobistej wizycie w miejscu zamieszkania osoby zobowiązanej do spisu. Przed wizytą rachmistrz terenowy będzie kontaktował się telefonicznie w celu umówienia wizyty. 

List Prezesa GUS

   W ramach kampanii informacyjnej i popularyzującej spis rolny do użytkowników gospodarstw rolnych został rozesłany List Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego zawierający wszystkie najważniejsze instrukcje związane z organizacją spisu, w tym indywidualny numer gospodarstwa rolnego (w lewym górnym rogu listu), który należy wprowadzić podczas logowania do aplikacji spisowej.

Tajemnica statystyczna

   Wszystkie pozyskane w czasie spisu dane podlegają bezwzględnej ochronie na zasadach określonych w art. 10 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 649, z późn. zm.).

Konkurs na Logo Erasmus+ rozstrzygnięty.

  Miło nam ogłosić wyniki sondy na polskiego kandydata na logo nowego projektu TAB Together Against Bullying w ramach Erasmus+ . Najwięcej głosów uzyskały projekty:

  • Artura Dębowca (7c) - logo nr 1,
  • Radosława Szymończyka (7c) - logo nr 2, 
  • Franciszka Wrońskiego (6c) - logo nr 3.

  Wybrane prace będą teraz brały udział w międzynarodowym głosowaniu w naszej grupie partnerskiej i będą rywalizować z projektami z Turcji, Macedonii, Portugalii, Chorwacji.  Niebawem udostępnimy Wam link do głosowania.  Kreatywnym projektantom gratulujemy pomysłów.

Logo nr 1

Logo nr 2

Logo nr 3

 

Olimpiada Informatyczna Juniorów

  Ministerstwo Edukacji Narodowej, Fundacja Rozwoju Informatyki i Komitet Główny Olimpiady Informatycznej Juniorów informuje o rozpoczynających się zawodach I stopnia XV Olimpiady Informatycznej Juniorów przeznaczonej dla uczniów szkół podstawowych. Adres strony internetowej: oij.edu.pl. W tym roku OIJ startuje po raz drugi w prostszej formule i każdy zainteresowany uczeń może w niej wziąć udział. Szczegóły konkursu podane są na stronie www Olimpiady.

oij15 plakat

 

Funkcjonowanie szkoły w okresie pandemii w sytuacji zagrożenia

1. W sytuacji, gdy dyrektor szkoły otrzyma powiadomienie o zakażeniu ucznia lub pracownika szkoły na COVID-19, wówczas w porozumieniu z właściwym państwowym inspektorem sanitarnym oraz organem prowadzącym może podjąć decyzję o zamknięciu szkoły na czas niezbędny do wykonania koniecznych czynności sanitarno - epidemiologicznych.

 Funkcjonowanie szkoły w okresie pandemii w sytuacji wystąpienia zagrożenia

1. W sytuacji wystąpienia przypadku zakażenia SARS – COV-2 lub zachorowań na COVID - 19 wśród uczniów lub pracowników szkoły oraz uwzględniając lokalną sytuację epidemiologiczną, dyrektor, zgodnie z wytycznymi MEN, może podjąć decyzję o zawieszeniu zajęć stacjonarnych i kontynuowaniu zajęć w wybranej formie nauczania zdalnego.

2. Dopuszczalne są wówczas dwa warianty kształcenia:

a) kształcenie zdalne

  Dyrektor szkoły podejmuje decyzję o zawieszeniu wszystkich zajęć stacjonarnych na określony czas i wprowadzi w całej szkole kształcenie na odległość (edukację zdalną).

b) hybrydowa (mieszana) forma kształcenia

  Dyrektor zawiesza zajęcia konkretnego oddziału, etapu edukacyjnego lub całej szkoły, w zakresie wszystkich lub niektórych zajęć.

3. Wybór formy kształcenia będzie uwzględniał:

a) celowość oraz skuteczność działań podejmowanych przez wszystkich nauczycieli

b) indywidualne możliwości uczestniczenia uczniów w edukacji na odległość (m.in. organizacja miejsca pracy i uczenia się, posiadane umiejętności do brania udziału w lekcjach on-line)

c) zapewnienie nauczycielom i uczniom narzędzi do pracy zdalnej (m.in. dostępność sprzętu, Internetu, niezbędnych programów)

d) organizację zajęć z uczniami w różnych oddziałach m.in. zapewnienie stałego i bieżącego kontaktu z uczniami i rodzicami dzięki różnorodnym rozwiązaniom

e) elastyczność zadań dostosowanych do możliwości ucznia

f) przejrzystość w zakresie oceniania uczniów zgodnie ze statutem

g) systematyczność w komunikowaniu się z uczniami/ rodzicami/opiekunami

 4. Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 w Mierzęcicach rekomenduje podczas pracy zdalnej:

a) wykorzystanie dziennika elektronicznego oraz  poczty elektronicznej do przesyłania zadań uczniom oraz do kontaktu z Gronem Pedagogicznym.

 b) prowadzenie zajęć w formie lekcji on – line na Platformie Microsoft 365 TEAMS.

 c) wykorzystanie komunikatorów do kontaktu i współpracy z uczniami i rodzicami.

Biuletym - BIP

Program Erasmus+

Erazmus

Kalendarz wydarzeń

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Dzwonki

1

07 50 - 08 35

2

08 40 - 09 25

3

09 30 - 10 15

4

10 20 - 11 05

5

11 20 - 12 05

6

12 20 - 13 05

7

13 20  - 14 05

8

14 10 14 55

Klub Wolontariusza

Nauka słówek

logo instaling

Deutsch plus

logo deutsch plus

Nowe horyzonty

Licznik odwiedzin

2156974
DzisiajDzisiaj1077
WczorajWczoraj817
Ten tydzieńTen tydzień1856
Ten miesiącTen miesiąc36632
WszystkieWszystkie2156974

Logowanie