Szkoła Podstawowa nr 1
w Mierzęcicach

Wycieczka w góry

IMG 20220613 WA00120001  W dniu 2 czerwca 2022 r. My, klasa 8 b pojechaliśmy na wycieczkę w góry. Na początku byliśmy w parku zamkowym w mieście Żywiec, gdzie odwiedziliśmy również mini zoo. Mieszkające tam zwierzęta były niesamowite! Następnie odwiedziliśmy rynek Żywca, gdzie zobaczyliśmy m.in. Posąg Jana Pawła II, herb miasta oraz muzeum miejskie. Po pewnym czasie pojechaliśmy prosto w miejsce, gdzie wyruszyliśmy pieszo do schroniska, znajdującego się na górze Pilsko na wysokości 1330m n.p.m. Wędrówka na nogach zajęła nam ok. 5 godzin. W tym czasie podziwialiśmy widoki, które wyglądały na coraz piękniejsze z każdą wysokością. Wszyscy daliśmy sobie radę. Po zakwaterowaniu się w schronisku poszliśmy na kolację i mieliśmy czas wolny. Spędziliśmy go wszyscy wspólnie siedząc w pokojach.

Następnego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy w drogę powrotną. Przeszliśmy przez 3 wysokie góry, gdzie dotarliśmy do drugiego schroniska, gdzie zjedliśmy obiad. Wkrótce po odpoczynku i zjedzonym obiedzie poszliśmy już prosto do celu do autokaru, gdzie już końcowa droga zajęła nam 2 godziny.

Wszyscy zdrowi i zmęczeni wróciliśmy do domu.