Szkoła Podstawowa nr 1
w Mierzęcicach

Wrocław - niezwykłe miejsce

W poniedziałkowy poranek 9 maja 2022r. uczniowie klas I - III wraz z nauczycielami wybrali się na wycieczkę szkolną do Wrocławia.  Celem naszej wyprawy było zwiedzenie Ogrodu Zoologicznego i  Afrykarium oraz Rynku Starego Miasta.  Już podczas podróży do Wrocławia mogliśmy podziwiać piękne widoki zza szyby autokaru.
  W ZOO  zobaczyliśmy  niespotykane na co dzień zwierzęta i ptaki. Przemierzając alejki ogrodu, oglądaliśmy z bliska zwierzęta, poznaliśmy ich wygląd i tryb życia. Pogoda dopisała, więc z przyjemnością spacerowaliśmy i obserwowaliśmy zwierzęta. Kolejną atrakcją wycieczki było  Afrykarium.  To szczególne miejsce, które, zabiera nas w podróż przez siedem regionów Afryki - Morze Czerwone, plażę nad Morzem Czerwonym, Wielkie Jeziora Afrykańskie, Kanał Mozambicki, Wschodnią Afrykę, Wybrzeże Namibii i dżunglę położoną nad rzeką Kongo.
  Największe wrażenie zrobiły na nas pływające nad głowami rekiny oraz płaszczki. Po wyjściu z Afrykarium nie mogło zabraknąć pamiątkowych zakupów. Pełni wrażeń udaliśmy się na drugą stronę ulicy Wróblewskiego obejrzeć Halę Stulecia, która w 2006 r. została wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, co podkreśliło rangę tego obiektu. Niewątpliwie jest jedną z najbardziej charakterystycznych wizytówek Wrocławia na arenie międzynarodowej .
  Ostatnim punktem programu wycieczki było poznanie dziedzictwa kulturowego, historycznego i naukowego Wrocławia - Rynku Starego Miasta, a w szczególności: gotyckiego Ratusza, renesansowych kamieniczek, Placu Solnego. Pan przewodnik przybliżył nam historię Ratusza oraz znajdujących się wokół niego kamieniczek. Idąc w kierunku Rynku Starego Miasta szukaliśmy po drodze krasnoludków. To piękne i malownicze miasto na długo zapadnie nam w pamięci.

Pozostałe zdjęcia są w galerii! >>>