Szkoła Podstawowa nr 1
w Mierzęcicach

17 czerwca 2016 r. uczniowie klas IV - VI pod opieką wychowawców udali się na długo oczekiwaną wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Plan wyjazdu był bardzo napięty i obfitował w różne atrakcje, toteż nikt nie mógł się tam nudzić.

Pierwszym punktem wycieczki był najwyższy szczyt Gór Świętokrzyskich o wysokości 611,8 m n.p.m., który znajduje się w zachodniej części Łysogór - Łysica. Spacerując po terenie Świętokrzyskiego Parku Narodowego, zachwycaliśmy się wspaniałymi widokami Łysogór. Po zdobyciu Góry Świętej Katarzyny (tak potocznie nazywana jest Łysica), nadszedł czas na drugi pod względem wysokości szczyt - słynną Łysą Górę zwaną też Świętym Krzyżem. Tam znajduje się Sanktuarium Relikwii Krzyża Świętego. Poznaliśmy historię klasztoru oraz otrzymaliśmy błogosławieństwo. Zeszliśmy też do klasztornych podziemi, gdzie spoczywają szczątki księcia Jeremiego Wiśniowieckiego. W drodze powrotnej obserwowaliśmy gołoborza, piękne buki i jodły.

Wreszcie dotarliśmy do Chęcin. Tam ze wzgórza mogliśmy podziwiać piękne okolice oraz ruiny zamku, gdzie niegdyś kręcono sceny słynnego filmu dla młodzieży "Wakacje z duchami". Wspomnienie ciekawej lektury przywołało na myśl zbliżające się wakacje i tak w radosnym nastroju wróciliśmy do Mierzęcic, nieco zmęczeni po całodniowych wędrówkach po górach, ale szczęśliwi i bogatsi o nowe doświadczenia, bo przecież podróże kształcą...