Szkoła Podstawowa nr 1
w Mierzęcicach

WYCIECZKA KRAJOZNAWCZA KLASY 2 B

20180529 130200   W dniach 29 - 30 maja 2018 r. grupa uczniów klasy 2b wraz z wychowawcą p. Anną Kucharczak i p. Agatą Psonką wybrała się pociągiem na dwudniową wycieczkę krajoznawczą w Beskid Śląski.

W pierwszym dniu, po przyjeździe do Bielska-Białej wjechaliśmy na Szyndzielnię koleją gondolową, gdzie podczas jazdy mogliśmy podziwiać piękne widoki gór. Naszym celem było schronisko Klimczok, gdzie dotarliśmy po przejściu szlakiem turystycznym wśród drzew i przepięknych krajobrazów. W schronisku zameldowaliśmy się i zostaliśmy na następny dzień. Tego dnia mieliśmy zaplanowaną wycieczkę na Błatnią, niestety pogoda pokrzyżowała plany i zrobiliśmy krótkie 3 wyjścia w góry, pokonując ogólnie około 10 kilometrów.

Następnego dnia naszym celem było dotarcie do Wisły, z której mieliśmy powrót pociągiem do domu. Najpierw pokonaliśmy 5-kilometrowe zejście do Szczyrku, potem PKS- em przejechaliśmy na Przełęcz Salmopolską, z której zeszliśmy do skoczni w Wiśle pokonując następne 10 km. Tam ponownie PKS – em  dotarliśmy do centrum Wisły, w której zjedliśmy obiad i pospacerowaliśmy. Zmęczeni, ale szczęśliwi, w godzinach wieczornych wróciliśmy do swoich domów.